Yedek parça kaç yıl?
Onarım konusunda da üretici ve ithalatçıların, ürünün tüm kullanım ömrü boyunca yedek parça bulundurma zorunluluğu bulunuyor. Bu süre cep telefonu ve bilgisayarlar için 5 yıl, televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi için 10 yıldır.
Yasal tamir süresi ne kadardır?
Yetkili servise tamir için gönderildiğinde bir ürünün tamir süresi en fazla ne kadardır? Otomobil ve kamyonetler için en fazla 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise en fazla 20 iş günü tamir süresi vardır.
Ürün inceleme süresi ne kadardır?
Bu durumda kanunda ayıplı malın ücretsiz tamiri veya yenisiyle değiştirilmesi hakkı için belirlenen “azami tamir/muayene süresi” 30 iş günüdür.
Azami tamir süresi ne demek?
Ürünün tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Ürünün arızası 15 iş günü içerisinde giderilemezse imalatçı-üretici veya ithalatçı; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar tüketiciye benzer özelliklere sahip başka bir ürünü kullanıma sunmakla yükümlüdür.
Yedek parçacı ne kadar kazanır?
Verilere göre yedek parça işçileri 2024 yılı itibariyle ortalama aylık 27.100 TL maaş alacak. Yedek parça işçileri 2024 yılında en düşük maaşı 19.000 TL alırken, en yüksek maaş ise 40.400 TL olacak. Önceki yıllara bakacak olursak 2023 yılı Temmuz ayında yedek parça işçilerinin ortalama sayısı 19 olacak.
Parça garantisi ne kadar?
(7) Garanti belgesi aranmayan bir parçanın servis merkezi tarafından garanti süresi dışında değiştirilmesi veya satılması halinde, değiştirilen veya satılan parçaya en az altı aylık garanti süresi uygulanır.
Tüketici hakları nelerdir?
TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? Tüketici şikayetlerini nereye iletebilirsiniz? Sağlık ve güvenlik hakkı. Tazminat hakkı. Eğitim hakkı. Sağlıklı bir çevre hakkı.
Tüketici hakları kaç kere aynı arıza?
Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.
Garanti süresi ne kadar?
Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve en az 2 yıldır.
Yetkili servis ürünü tamir edemezse ne olur?
Ürünün garanti süresi içinde yetkili servis istasyonuna veya satıcısına tesliminden itibaren on iş günü içinde arızanın giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar, tüketici, benzer özelliklere sahip başka bir ürünü kullanıma sunmakla yükümlüdür.
Garantiden değişen parçanın garantisi olur mu?
Bu diğer değiştirilen ürünün garanti süresi ne kadardır? Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin “Değiştirilen Malın Garanti Süresi” başlıklı 10. maddesinde: “Garanti başvurusu sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.” hükmü yer almaktadır. Hükümler fiyata dahildir.
Ön inceleme süresi ne kadardır?
Suçun öğrenildiği günden itibaren en geç otuz gün içinde, ön soruşturma dâhil, yapılması zorunludur. Acil hallerde bu süre bir defaya mahsus olmak üzere en fazla onbeş gün uzatılabilir. Soruşturma emrinin verildiği tarih uygulanır.
Bir ürün kaç defa servise giderse değişir?
Aynı arızadan dolayı cihazınız üst üste üç kez çalışmaz hale gelirse yeni cihaz talep etme veya para iadesi alma hakkınız bulunmaktadır ancak ürününüz çeşitli sebeplerden dolayı çalışmaz hale geldiği için yapabileceğiniz bir şey yoktur.
Teknik servisler nereye şikayet edilir?
“Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) platformlarına şikâyette bulunabilirsiniz.”
Birebir değişim garantisi nedir?
Kullanıcı hatası olmayan ve garanti kapsamındaki ürünlerde, ürünün tamiri mümkün olmayacak şekilde üretilmiş olması ve değiştirilebilen parça içermemesi durumunda, söz konusu ürünler yenisi ile değiştirilerek tarafınıza ücretsiz olarak gönderilir.
Araç tamir süresi 45 günü geçerse ne olur?
45 iş günü sonunda tüketici diğer haklarını (iade, fiyat indirimi veya ayıpsız misli ile değiştirme) kullanabilir.
Parça değişimi garantiye girer mi?
Açmak veya parçaları değiştirmek garantiyi geçersiz kılmaz. Ancak bunu yaparken parçalara zarar vermemelisiniz.
Bir ürün kaç defa servise giderse değişir?
Aynı arızadan dolayı cihazınız üst üste üç kez çalışmaz hale gelirse yeni cihaz talep etme veya para iadesi alma hakkınız bulunmaktadır ancak ürününüz çeşitli sebeplerden dolayı çalışmaz hale geldiği için yapabileceğiniz bir şey yoktur.
Tüketici hakları kaç kere aynı arıza?
Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.