Garanti varsa servis ücreti ödenir mi?
Dağıtım hizmetleri ücret talep etmeyebilir. Diğer ithalatçı hizmetleri ücret talep edebilir ancak garanti süresi boyunca ücret talep etmeyebilir.
Tamir servis ücreti yasal mı?
Evinize veya iş yerinize geldiğimizde, yerinde kontroller yaparak sorunun ne olduğunu bulmaya çalışacağız. İsterseniz sorunu giderebiliriz de. Ancak birçok servisin, sorun giderilmese bile sizden ücret talep etmesi yasa gereği yasak değildir.
Garantisi biten ürünü servis tamir eder mi?
Servis istasyonları, bakımını ve onarımını yaptıkları malların yedek parçalarını değiştirir; garanti süresi içinde tüketiciye sunulması ve garanti süresi dışında iade edilmesi gerekir. Garanti kapsamındaki malın arızalanması durumunda tüketicinin arızalı malı tamir ettirme zorunluluğu yoktur.
Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?
Bu bağlamda satıcı, tüketiciye ürün bedelinin tamamını ve ürünü iade etme kargo masraflarını eksiksiz olarak tazmin etmek zorundadır. Ürünü iade etme kargo masrafları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulama hükümleri uyarınca satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanır.
Servis ücreti vermek zorunda mı?
Öncelikle restoran veya kafeler, fiyat listesinde yer alan fiyatlara ek olarak hizmet ve teminat gibi ücretleri tüketiciye bildirmek zorundadır. Tüketici Kanunu’nun 54. maddesine göre, satışa sunulan ürün veya hizmetlerin birim fiyatlarının tüketiciye Türk Lirası olarak ve tüm vergiler dâhil olarak bildirilmesi zorunludur.
Garantisi devam eden ürün iade edilir mi?
Tüketici, kusura karşılık gelen bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, ürünün yenisiyle veya mümkünse daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı, ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.
Servis ücreti almak yasak mı?
Tüketicinin yiyecek ve içeceklerine giriş ücreti ve servis ücreti gibi ek ücretler alıyorlar. Ancak bu ücretlerin yasal olarak yansıtılması mümkün değil. Tüketici Kanunu’na göre tüketiciye, kendisine sunulan ürün ve hizmetlerin tüm vergiler dahil birim fiyatının bildirilmesi gerekiyor” dedi.
Garantili bir ürün kaç defa servise giderse değişir?
Garanti süresi, malların teslimi ile başlar. Garanti süresi içerisinde gerekli olabilecek tüm onarımlar ücretsiz olarak gerçekleştirilecektir. Onarım için gönderilen ürünler en geç 30 gün içerisinde onarılmalıdır. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı arızaları dört kez gösteren cihazlar ücretsiz olarak değiştirilecektir.
Beyaz eşya servis ücreti yasal mı?
Ev aletleri için servis ücretlerinin yasal olup olmadığı sorusunun cevabı açıktır. Çünkü ev aletleri için servis ücretleri, değişkenlere bağlı olarak birkaç farklı adımı içeren tüm süreçler için yasaldır. Öte yandan, bu bağlamda fiyatlandırma belirli kriterlere tabidir, çeşitli özelliklere bağlıdır ve belirli sınırları aşmaz.
Garanti süresi bittikten sonra ne olur?
Garanti süresi dolduktan sonra üretici veya yeni ithalatçı, malın tüm kullanım ömrü boyunca bakım ve onarım hizmetini vermekle yükümlüdür.
Tüketici haklarına nasıl şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Garantisi bitik ürün servise bırakıldıktan sonraki yasal onarım süresi ne kadardır?
Garanti belgesi ile satılması gerekmeyen ürün, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği’ne ekli listede yer alıyorsa azami tamir süresi 20 gündür. Bu listede yer almıyorsa azami tamir süresi Kanunla belirlenen tamir süresi 30 gündür.
Garanti bitince servis ücreti ödenir mi?
Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya başka bir ücret talep edilmeden tamiri yapılır.
Tamir süresi 21 günü geçerse ne olur?
Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün bedelinin iadesini talep edebilirsiniz. Ürünün eşdeğer, kusursuz bir ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamir edilip size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
20 iş günü cumartesi dahil mi?
Hizmetin cumartesi günleri mevcut olup olmamasına bakılmaksızın, cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmetin cumartesi günleri personel çalıştırıp çalıştırmaması tüketiciye değil, hizmete bağlıdır. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü sayısına dahil değildir.
Servis ücreti geri alınabilir mi?
Saraçlı, yapılacak tespitlere göre velilerin, 104 bin liraya kadar olan ödemelerine ilişkin makbuzları, ev ve okul adreslerini ve aralarındaki mesafeyi tüketici uyuşmazlık çözüm kurullarına iletmeleri halinde paralarını geri alma hakkına sahip olduklarını belirtti.
Garanti belgesi olmadan servis olur mu?
6502 sayılı Tüketici Kanunu’na göre belgelerin ibraz edilmesi zorunludur. Daha önce bir hizmet kullandıysanız veya 3+1 ek garantiye kayıt olduysanız ve doğru belgeler yüklendiyse bu belgeleri saklayacağız. Ayrıca ürün üzerindeki üretim tarihi de hizmet için kullanılabilir.
Beyaz eşya servis ücreti yasal mı?
Ev aletleri için servis ücretlerinin yasal olup olmadığı sorusunun cevabı açıktır. Çünkü ev aletleri için servis ücretleri, değişkenlere bağlı olarak birkaç farklı adımı içeren tüm süreçler için yasaldır. Öte yandan, bu bağlamda fiyatlandırma belirli kriterlere tabidir, çeşitli özelliklere bağlıdır ve belirli sınırları aşmaz.
Garanti bakımı karşılar mı?
Filonuz iyi bakımlı olduğu için güçlüdür. Garanti BBVA Filo’dan kiraladığınız araçların yolda güvenli olmaya devam edebilmeleri için düzenli aralıklarla bakımlarının yapılması çok önemlidir. Bu nedenle, kiralama paketiniz ne olursa olsun, sözleşmeli hizmetlerimiz kapsamında periyodik bakımınızı ücretsiz olarak gerçekleştiriyoruz.